2025 LGS (Liselere Geçiş Sistemi) sınavı, bu yıl eğitim hayatının büyük bir bölümünü geride bırakan öğrenciler için kritik bir eşik olarak değerlendiriliyor. Sınav sonrası öğrencilerin, ailelerin ve öğretmenlerin yorumları, sınavın zorluğu hakkında tartışmalara yol açtı. Peki, bu yılki LGS gerçekten zor muydu, yoksa beklenenin altında mı kaldı? Türkçe, İnkılap Tarihi, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinden gelen yorumlar ışığında bu sorulara yanıt arıyoruz.
2025 LGS, ülke genelinde öğrencilerin sadece akademik bilgi düzeylerini değil, aynı zamanda problem çözme yeteneklerini de test eden bir sınav olarak dikkat çekti. Sınavda yer alan soruların yoğunluğu ve zorluk derecesi, pek çok öğrenci için farklı algılar oluşturdu. Bazı öğrenciler, sınavda sorulan soruların daha önceki örneklerin yanı sıra çok fazla yeni ve alışılmadık kavramlar içerdiğini ifade ederken; diğer öğrenciler ise bazı konularda oldukça iyi hazırlandıklarını ve soruların kendi seviyelerinde olduğunu belirttiler. Bu çelişkili yorumlar, öğrencilerin bireysel çalışmalarının ve derslerine olan hakimiyetlerinin sınav üzerindeki etkisini bir kez daha gözler önüne serdi.
Her yıl olduğu gibi, 2025 LGS sınavında da öğrencilerin en çok zorlandığı dersler ve sorular farklılık gösterdi. İşte derslere göre yapılan yorumlar:
Türkçe: Türkçe bölümünde yer alan metin anlamı ve dil bilgisi sorularının bazı öğrenciler için çeldirici olduğu gözlemlendi. Fakat, özellikle edebi terimler ve sözcük bilgisi konularında başarılı olan öğrenciler, Türkçe’nin genel olarak diğer derslere göre daha kolay olduğunu dile getirdi.
İnkılap Tarihi: İnkılap Tarihi soruları, çoğu öğrenciye tanıdık gelerek beklenenden daha kolay bulundu. Ancak bazı soruların detay gerektirmesi ve tarihsel olayların derinlemesine anlaşılması gerektiği, birkaç öğrencinin zorlanmasına sebep oldu. Bu ders, genel olarak olumlu yorumlar aldı.
Din Kültürü: Din Kültürü dersinin ayetler ve hadisler üzerinden yapılması, bazı öğrencilerin zorlandığı bir nokta oldu. Ancak, konulara aşina olan ve bu alanda yeterli çalışma yapan öğrenciler, bu bölümü rahatlıkla geçtiklerini belirtmişlerdir.
Yabancı Dil: Yabancı Dil (İngilizce) bölümünde ise, dinleme ve okuma anlama sorularının zorluk seviyesi artarken, dil bilgisi soruları beklenen seviyedeydi. Öğrencilerin, bu alanda liselerde öğretim dili olarak kullanılan İngilizceye daha aşina olmaları, sınavın bu bölümünde başarısızlık riskini en aza indirmiş gibi görünüyor.
Matematik: Matematik, her yıl olduğu gibi genelde en çok zorlanılan derslerden biri oldu. Problemler, öğrencileri düşündürten, ancak mantık yürütmelerini sağlayacak şekilde hazırlanmıştı. Bazı öğrenciler, özellikle karmaşık matematiksel ifadeler ve işlemler içeren sorularda zorluk çekerken, diğerleri, konularında ne denli yetkin olduklarını göstererek başarılı sonuçlar aldı.
Fen Bilimleri: Fen Bilimleri bölümünde ise, öğrencilerin yorumları genelde olumlu yöndeydi. Bilimsel kavramların kullanımına dayanan sorular, öğrencilerin düşünme becerilerini ölçtü. Gençlerin bu alanda daha önce yapılan denemelerde kendilerini hafif avantajlı hissetmeleri, sınavdaki başarının artmasında etkili oldu.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı hem zorluk hem de kolaylık açısından karmaşık duygular yarattı. Her öğrenci, kendi çalışma yöntemlerine ve bilgi birikimine bağlı olarak farklı tecrübeler yaşadı. Kimi öğrenciler için 'kolay' kabul edilen bir sınav, diğerleri için aynı düzeyde zorlayıcı olabiliyor. Öğrencilerimiz ve aileleri, düşündüklerinden daha fazla sınav sonrası süreç hakkında konuşmakta ve yarınlarının ne olacağını merakla beklemektedir. Şimdi öğrencilerin birlikte çalıştıkları öğretmenleri ve aileleri ile birlikte bu konuları tartışmaya ve gelecekte yapılacak sınavlar için doğru adımları belirlemeye ihtiyaçları var.